Haarbehandeling: Wanneer en Waarom?

Haarbehandeling is een verschillende groep procedures om haaruitval te voorkomen. Onder normale omstandigheden vallen er elke dag ongeveer 50-100 haarstrengen uit, die hun leven voltooien, en komt er een nieuwe haarstreng voor in de plaats. Een toename van dit aantal of het dunner worden van het haar veroorzaakt een afname van het haarvolume en het dunner worden van het haar.

Wat zijn de oorzaken van abnormaal uitvallen?

De meest voorkomende oorzaken van abnormaal verharen zijn genetische en hormonale factoren, verkeerde voeding, stress, postzwangerschap en vitaminetekorten. Ook huidziekten die haarbreuk of beschadiging van de haarwortels veroorzaken en sommige systemische ziekten, vooral infecties, bloedarmoede en schildklierziekten, kunnen haaruitval veroorzaken.

Soorten haarbehandeling

Na het onthullen van de factoren die haaruitval veroorzaken, moet de expert de meest geschikte behandelingsalternatieven voor de oorzaak selecteren. Het is mogelijk om haaruitval om te keren met behandelingen voor de ontdekte oorzaak.
Bij de behandeling van haaruitval zijn er naast medische behandelingen ook ondersteunende behandelingen die haaruitval stoppen, de bloedcirculatie van de hoofdhuid versnellen en de voeding ervan verbeteren.

Haarbehandeling

Haartoepassing is de verrijking van het bloed van de persoon in termen van bloedplaatjes door het te scheiden in zijn componenten na een centrifugeerproces. Met het centrifugatieproces scheiden experts de bloedplaatjesrijke componenten van de andere componenten. Experts injecteren de geprepareerde speciale oplossing in het behaarde gebied door middel van naalden met zeer fijne punten. In het haarbehandelingsproces worden 4-6 sessies toegepast met tussenpozen van 1-2 weken. De behandeling duurt gemiddeld 30-45 minuten. Na de behandeling zijn herhaalde sessies nodig.

Deze herhalingen kunnen om de 2 of 3 maanden worden uitgevoerd, afhankelijk van de behoeften van de persoon. Daarna is het voldoende om het één keer per jaar toe te passen. Het belangrijkste voordeel van deze methode is dat het plasma afkomstig is van het eigen bloed van de patiënt, waardoor het een zeer veilige toepassing is en geen risico op allergieën met zich meebrengt. Eventueel kan het in combinatie met haarmesotherapie worden toegepast om het effect te vergroten.

Welke personen komen in aanmerking voor dit type haarbehandeling?

Haaruitdunning bij mannen (androgeneticalopecia), In onderzoeken bij mannen is een vroege behandeling succesvoller.
Vóór of na de transplantatie willen velen hun bestaande haar behouden,
Bij diffuzalopecia, wat vaak voorkomt bij vrouwen (algemene verharingsomstandigheden zoals na een dieet, stressgerelateerde, seizoensgebonden verharing), valt het haar uit op het voorhoofd,
vrouwen met de ziekte alopeciaareta (ringworm),
Als je last hebt van postnatale vervelling,
Patiënten die hebben gemerkt dat hun haar dunner, broos of minder glans en volume heeft.
Je kunt het gebruiken als je haar langzaam groeit, gemakkelijk breekt en dof en slordig lijkt.

Haarbehandeling: Wanneer en Waarom?

Het zou goed zijn om te weten dat het niet voor mensen is die:

Zwanger zijn en borstvoeding geven,
mensen met een immunologische ziekte, mensen met een auto-immuunziekte die in de actieve periode zijn
Kankerpatiënten,
Ongereguleerde diabetici,
Mensen met antistollingstherapie of mensen met bloedingsstoornissen,
Mensen met infecties of ontstekingen in het gebied waar de expert de haarbehandeling uitvoert,
Mensen met cicatricelalopecia zijn geen geschikte patiënten voor mesotherapie.

Mesotherapie haarbehandeling

Mesotherapie verwijst naar een aanvullende en alternatieve behandeling die wordt toegepast als een injectie van een geneesmiddel in de huidlaag verkregen uit het mesoderm. Het definieert ook de behandeling van haaruitval en ziekten zoals gezichtsverjonging en cellulitis. Experts bereiden mesotherapiemedicijnen voor elke behandeling voor die bestaan uit een mengsel van verschillende chemicaliën.

Het proces waarbij voedingsstoffen zoals mineralen, vitaminen, sommige antioxidanten en proteïnen die haarcellen nodig hebben, worden toegediend aan de middelste laag van de huid waar de haarfollikels zich bevinden, heeft de naam haarmesotherapie met spuiten die dunne en steriele wegwerpnaalden voor mesotherapie bevatten. Even belangrijk bij deze methode is dat experts de voedingsstoffen rechtstreeks naar de haarzakjes brengen. Deze gebruiksvriendelijke methode zorgt voor een goede voeding van de haarcellen en voorkomt haaruitval.

De toepassing kan handmatig of met behulp van computerapparatuur worden gedaan. Het gebruik van computergestuurde apparaten is beter voor een gelijkmatige verdeling van het geneesmiddel in elk gebied. Voor de toepassing worden naalden van 2-4 mm gebruikt. Met deze toepassing kunnen experts gemakkelijk alle voedingsstoffen die de haarcellen nodig hebben op de hoofdhuid aanbrengen. Het is mogelijk om te zeggen dat het pijnloos is en dat er geen operatie voor nodig is.

Hoe wordt Mesotherapie toegepast op het haar?

Omdat haaruitval een veelvoorkomend probleem is, bestaan er verschillende behandelmethoden. Bijvoorbeeld haaruitval, haartransplantatie, lasertechnologie en nog veel meer behandelingen. Mesotherapie is een van de behandelingsmethoden om haaruitval te voorkomen en te zorgen voor gezond haar. Het stimuleert het mesoderm om het verlies van klachten sterk te verminderen. Voor haar mesotherapie, na een speciale massage toegepast op de hoofdhuid, wordt de huid verzacht door thermotherapie (stoom toepassing).

Wanneer experts mesotherapie voor haar toepassen, bereiden ze het aangeboden chemische mengsel voor op basis van de structuur van het haar, de vorm en dichtheid van de vervelling en de mate van slijtage. Dienovereenkomstig bevatten deze verbindingen bloedcirculatieversterkers, vitaminen en verschillende sporenelementen. Het bereide mengsel wordt in de middelste laag van de huid aangebracht met behulp van een micro-injector met steriele mesotherapienaalden aan het uiteinde.

Mesotherapie wordt handmatig of met mesotherapeutische geneesmiddelen gedaan. Het is echter erg moeilijk en tijdrovend om de dosering van het geneesmiddel aan te passen en het gelijkmatig op het oppervlak van de hoofdhuid aan te brengen bij handmatige toepassing. Met een computergestuurd mesotherapiepistool kan het middel gemakkelijker en gelijkmatiger op de hele hoofdhuid worden aangebracht. De dosis van het geneesmiddel kan op een computerscherm worden bekeken.

Bezoek onze website voor meer kennis over haarbehandeling.