Wanneer Begint Getransplanteerd Haar Te Groeien?

Als je last hebt van haaruitval, zul je waarschijnlijk een permanente behandeling willen. Deze behandeling zal waarschijnlijk elk haartransplantatieproces zijn. Maar je grote vraag zal zijn hoe lang het duurt voordat je haar getransplanteerd is. Hoe lang duurt het voordat het getransplanteerde haar is gegroeid? Bovendien, wanneer zul je dikker haar zien dat aangeeft dat het proces heeft plaatsgevonden? Wij kunnen je helpen als je op zoek bent naar dat permanente recept. We willen dat je weet hoe ons proces werkt en wanneer je een vollere, gezonder uitziende haardos kunt verwachten.

Wat is een haartransplantatie?

Haartransplantatie is een proces waarbij haarzakjes uit een gebied op de hoofdhuid of kin worden verwijderd en getransplanteerd op de plaats van de kaalheid. Er zijn twee procedures die vaak worden gebruikt voor het plantproces. De ene is haartransplantatie volgens de DHI methode en de andere volgens de FUE methode. Beide methoden hebben verschillende voordelen. U moet samen met uw arts beslissen welke methode voor u het meest geschikt is. Voor meer informatie over haartransplantatie methoden, bekijk onze blog “DHI en FUE Haartransplantatie: Wat is beter?”.

Groeit getransplanteerd haar?

Wanneer Begint Getransplanteerd Haar Te Groeien?

Na de haartransplantatie groeit het getransplanteerde haar. Maar de lengte van het haar verschilt van persoon tot persoon. Binnen 3 tot 4 weken na de operatie zal het getransplanteerde haar uitvallen. Maar je zou binnen 6 maanden nieuwe groei moeten zien. De meeste mensen zien 70% nieuwe haargroei na 9 maanden of een jaar.

Na twee weken

Tijdens deze periode begint de patiënt haaruitval waar te nemen. In dit stadium wordt scheiding van het haar verwacht. Tijdens deze periode kan geplant haar ook uitvallen met haarscheiding. Maar dit proces is heel normaal en niet permanent.

Haargroei na vier maanden operatie

Het uitvallende haar begint in deze periode te groeien omdat het kracht mist. Bovendien kan het niet doordringen in de hoofdhuid, wat resulteert in een huidaandoening die folliculitis wordt genoemd. Je kunt naar je medisch centrum gaan voor een snelle behandeling als het ongemak ondraaglijk voor je is. Maar dit mag niet worden verward met een infectie. Als het een infectie is, zal het gepaard gaan met andere symptomen van ontsteking. Daarom moet je je onmiddellijk laten behandelen. Ondertussen verbeteren folliculitis en de bijbehorende symptomen binnen twee weken.

Haargroei in 6-9 maanden na haartransplantatie

Tussen 6 maanden en 9 maanden begint het haar te groeien met een hogere dichtheid dan voorheen. Sommige haren zijn niet gepigmenteerd en zien er broos uit. Maar de haarstructuur zal blijven verbeteren in termen van sterkte en pigmentatie.

Laten we eens kijken welk percentage van het haar zal groeien na de operatie:

Ongeveer 20 tot 30% haargroei wordt waargenomen in 4 tot 5 maanden na de operatie.
Je kunt ongeveer 60% haargroei zien na de operatie in de komende 6 maanden.
85% resultaten die u kunt zien na 6 tot 9 maanden.
Men kan 100% van de haartransplantatie resultaten zien in een jaar na de operatie.

Getransplanteerd haar groeit als normaal haar

Patiënten verliezen de getransplanteerde haren ongeveer 2 weken na de operatie. Maar de getransplanteerde follikels zullen weer haar laten groeien. Ieder mens is anders. Maar meestal ziet u na ongeveer 3 tot 6 maanden nieuw haar groeien. Het duurt ongeveer 6 tot 9 maanden voordat je een significante verbetering van je haar ziet. Bovendien zouden de uiteindelijke resultaten ongeveer 1 jaar na de operatie zichtbaar moeten zijn. Daarna zal de groeicyclus verdergaan zoals bij normaal haar.

Uitvallen van getransplanteerd haar na de operatie

Wanneer Begint Getransplanteerd Haar Te Groeien?

Wanneer haar wordt overgebracht van het ene gebied van de hoofdhuid naar het andere via een DHI haartransplantatie of een andere techniek, treedt er haaruitval op. Maar dat is geen probleem, het is eerder een normaal onderdeel van de transplantatieprocedures. Haartransplantatie uitval treedt op 7-10 weken na de transplantatie. Deze periode staat meestal bekend als ‘shock hair loss’. In deze periode komt het nieuwe haar in de rustfase. Bovendien kunnen de getransplanteerde haarzakjes nieuwe groei produceren. Haar dat tijdens deze periode uitvalt, betekent niet dat de transplantatie mislukt is. Uw nieuwe haarzakjes blijven dus intact en klaar om te groeien. Ongeveer 4 maanden na dit verlies begint de telogene fase van haarhergroei.

Getransplanteerd haar dat na 10 dagen uitvalt

De transplantatieplaatsen vormen korstjes binnen 3 dagen na de operatie en de korstjes vallen na twee weken uit. Naarmate de korstjes uitvallen, kunt u merken dat er ook haar uitvalt. Dit is heel normaal. Prik of krab niet aan de korstjes. Dit kan namelijk een infectie veroorzaken en het overleven van de grafts in gevaar brengen.

Getransplanteerd haar dat na 2 jaar uitvalt

Tijdelijke haaruitval komt vaak voor nadat u een transplantatie hebt ondergaan. Dit is een tijdelijk neveneffect van een haartransplantatie behandeling. Maar het is niet permanent. Want getransplanteerd haar heeft een zeer lange levensduur. Het biedt een levenslange permanentie.

Uitdunnen van getransplanteerd haar

Het is normaal dat getransplanteerd haar 2 tot 6 weken na de operatie dunner wordt door de schok. Het haar ziet er over het algemeen dunner uit vanaf de 3e maand na het proces. Wanneer het schokverlies afneemt, beginnen de getransplanteerde follikels normaal haar te produceren. In deze periode groeit het getransplanteerde haar niet. Maar daarna wordt het weer normaal.

Wanneer mag ik getransplanteerd haar aanraken?

De eerste 3 dagen na de operatie moet je vermijden om de plek aan te raken. Na 3 dagen mag u uw hoofdhuid voorzichtig aanraken.

Is getransplanteerd haar permanent?

Haartransplantatie is een proces waarbij haarzakjes uit een gebied op de hoofdhuid of kin worden verwijderd en getransplanteerd op de plaats van de kaalheid. De resultaten van een proces zijn zichtbaar langdurig en worden als permanent beschouwd.

Hoe veilig is een haartransplantatie?

Het proces is meestal veilig. Maar zoals bij elke vorm van chirurgie is er altijd een klein risico op: bloeding en infectie. Daarnaast is er een allergische reactie op de verdoving. Maar er is weinig kans dat deze risico’s zich ontwikkelen bij de procedures die een goede chirurg uitvoert.